Sbor odcestoval s dvořákovským programem do Hongkongu
Pražský filharmonický sbor se dvakrát představí v Hong Kong Cultural Centre. V pátek 8. listopadu 2024 jej čeká provedení Stabat Mater Antonína Dvořáka, které sbor nastudoval pod vedením hlavního sbormistra Lukáše Vasilka. Orchestr Hong Kong Philharmonic Orchestra povede dirigent Christoph Eschenbach. V sobotu 9. listopadu 2024 Pražský filharmonický sbor představí svůj edukační program Goin‘ Home | Antonín Dvořák a americké spirituály, a to společně s Hong Kong Philharmonic Choir za klavírního doprovodu Jana Duška.
„… Agnus Dei, kde vokálně dokonalá pianissima jako by otvírala nebesa.“
Svátek sv. Václava patřil v Rudolfinu Pražskému filharmonickému sboru, který zahájil svou 90. sezonu koncertem, na němž zaznělo Requiem Antonína Dvořáka. Jako hosty si sbor 28. 9. 2024 pozval drážďanské filharmoniky a dirigenta Michaela Sanderlinga, v sólových partech pak zazářily sólistky Simona Šaturová a Anna Lapkovskaja, neméně skvělí byli sólisté Benjamin Bruns a Tomasz Konieczny.
Read More„Umění mi dává možnost otevřít se.“
O Roku české hudby, plánované sborové cestě do newyorské Carnegie Hall, objevování nových skladeb nebo o nenahraditelnosti živého umění hovořil v pořadu Jak to vidí na rozhlasové stanici ČRo Dvojka hlavní sbormistr a dirigent Pražského filharmonického sboru Lukáš Vasilek. Rozhovor se šéfredaktorkou pořadu Zitou Senkovou si můžete poslechnout ZDE.
Ministr kultury jmenoval Davida Marečka ředitelem Pražského filharmonického sboru
Ministr kultury Martin Baxa jmenoval generálního ředitele České filharmonie Davida Marečka ředitelem Pražského filharmonického sboru. Stalo se tak 6. září 2024 za přítomnosti vrchního ředitele sekce živého umění Ministerstva kultury České republiky Milana Němečka, zaměstnanců a členů sboru v prostorách pražského Rudolfina.
Read More„Tohle byl sborový zpěv na nejvyšší úrovni.“
Ve středu 28. srpna 2024 provedl Pražský filharmonický sbor Glagolskou mši Leoše Janáčka v rámci věhlasného londýnského hudebního festivalu BBC Proms. Přečtěte si ty nejzajímavější postřehy publicistů, kteří na koncert v Royal Albert Hall zavítali.
Česká filharmonie korunuje své vystoupení na festivalu Proms žhavým provedením Janáčkovy Glagolské mše pod vedením Jakuba Hrůši, Keith McDonell, MusicOMH
Víra je vším: Glagolská mše českých filharmoniků rozezněla BBC Proms, Alexander Hall, Bachtrack
Oslava české hudby na festivalu BBC Proms je smyslná a poutavá, Alastair Macaulay, Financial Times
50. koncert Proms: dvě rarity a klasika od Jakuba Hrůši a České filharmonie, Robert Hugill, Planet Hugill
Zjevení na místě, kde je nikdo neočekával, David Nice, The Arts Desk
Rozhlasové reportáže z Hudebního festivalu Bregenz
Letošní ročník, kde Pražský filharmonický sbor nastudoval Weberova Čarostřelce, Rossiniho Tancrediho a Larcherovo Love and the Fever, zachytil se svým reportážním mikrofonem redaktor Českého rozhlasu Vltava Johann Foss. Jeho příspěvky o dění ve festivalovém Bregenzu si můžete poslechnout zde:
Rozhovor s ředitelkou festivalu Elizabeth Sobotkou a dirigentkou Erinou Yashimou
„Přesné a emocionálně podmanivé podání Pražského filharmonického sboru“
Tak hodnotí provedení náročné Larcherovy skladby Love and the Fever Vorarlberger Nachrichten, nejčtenější deník rakouské spolkové země Vorarlbersko. Dílo, které je zhudebněním osmi básní japonského poetika Kenjiho Miyazawy, nastudoval s Pražským filharmonickým sborem sbormistr Lukáš Kozubík. První uvedení Love and the Fever v Rakousku, odkud Thomas Larcher pochází, proběhlo 5. srpna 2024 v rámci hudebního festivalu Bregenzer Festspiele, jehož je Pražský filharmonický sbor již od roku 2010 stálým a respektovaným hostem. Sbor byl doprovázen skvělými Vídeňskými symfoniky pod vedením jejich nedávno nově jmenovaného šéfdirigenta Petra Popelky. Recenze ke stažení ZDE.
„Něco podobného u nás neuvidíte.“
Komentátor deníku Lidové noviny Martin Zvěřina cestoval spolu s Pražským filharmonickým sborem do rakouského Bregenzu, odkud napsal poutavou reportáž. Přečíst si ji můžete ZDE. Weberův Čarostřelec bude v programu Bregenzer Festpiele také za rok. Naplánujete si cestu k Bodamskému jezeru i vy?
Tancredi v Bregenzu jako lesbická gangsterka z prostředí narkomafie
„Vášeň, brutalita mafiánského podsvětí, rodinná čest, intriky, zatvrzelost, beznaděj. Láska dvou žen, džíny, pistole, jednotka rychlého nasazení spuštěná po lanech do narkodoupěte. Příběh o citech, důvěře, o nemožnosti najít v dobách krize štěstí… Nové nastudování Rossiniho rané opery Tancredi ve Velkém sále Festivalového domu v Bregenzu u Bodamského jezera nabízí plnokrevné divadlo s velkými hlasy světových sólistů i sboru z Prahy,“ píše v úvodu své recenze Zita Senková na portálu Klasika Plus ve velmi povedeném a podrobném hodnocení inscenace Rossiniho opery. Do ní byli obsazeni také členové Pražského filharmonického sboru. Jejich mimořádně kvalitní pěvecké, ale i herecké provedení sklidilo při první repríze standing ovation od nadšeného publika.