S Poklady českého sboru z Prahy až do New Yorku

Dvojice koncertů, které se konají 28. a 29. 11. 2024 od 19:30 v kostele sv. Šimona a Judy v Praze, nese název Poklady českého sboru. Pražský filharmonický sbor zde představí vokální díla českých skladatelů
A. Dvořáka, L. Janáčka, B. Martinů, J. Nováka a P. Ebena. Stejný program pak zazní 6. prosince 2024 na vůbec prvním samostatném koncertu Pražského filharmonického sboru v newyorské Carnegie Hall. Pokaždé bude hostem sboru tenorista Pavel Černoch.

Tři díla s liturgickým pozadím, soubor inspirovaný lidovou náboženskou poezií a cyklus pěti sborů na lyrické verše, jež jsou prostým vyjádřením úcty k přírodě jako součásti Božího stvoření. Tak lze vystihnout dramaturgickou linku programu, který sestavil hlavní sbormistr a dirigent koncertu Lukáš Vasilek. „Chtěli jsme ukázat to nejlepší z české tvorby, zároveň ale představit i skladby, které se provádějí vzácněji. Vedle vrcholných kompozic Dvořáka, Janáčka a Martinů proto zazní i vynikající díla od Petra Ebena a Jana Nováka,“ říká Lukáš Vasilek.

Jako první zazní Pražské Te Deum 1989 od Petra Ebena, který tuto skladbu komponoval na přelomu roku 1989 a 1990 inspirován tehdejšími politickými událostmi. Následovat bude kantáta Otčenáš Leoše Janáčka, v níž přednese sólový part tenorista Pavel Černoch. Z cyklu V Přírodě Antonína Dvořáka na lyrické verše Vítězslava Hálka uslyší publikum pět sborových písní. Dalším hudebním skladatelem, jehož tvorbu Pražský filharmonický sbor představí, je Bohuslav Martinů. Ten ve svém vokálním díle Čtyři písně o Marii uplatnil lidovou poezii ze sbírky Františka Sušila. Milovník latinského jazyka Jan Novák, jenž byl žákem Bohuslava Martinů, složil Testamentum na text básníka novodobé latiny Josefa Eberleho.

Výjimečná díla českého vokálního umění zazní v podání sboru pod vedením Lukáše Vasilka také
6. prosince 2024 v newyorské Carnegie Hall, kde Pražský filharmonický sbor vystoupí
v rámci samostatného koncertu vůbec poprvé ve své devadesátileté historii. Předcházet mu bude
5. prosince 2024 Janáčkova Glagolská mše, kterou sbor provede spolu s Českou filharmonií pod vedením Semjona Byčkova. Stane se tak v rámci Českého týdne v Carnegie Hall, nad nímž převzal záštitu prezident České republiky Petr Pavel. Tato americká tour bude zároveň završením oslav Roku české hudby

Sbor odcestoval s dvořákovským programem do Hongkongu

Pražský filharmonický sbor se dvakrát představí v Hong Kong Cultural Centre. V pátek 8. listopadu 2024 jej čeká provedení Stabat Mater Antonína Dvořáka, které sbor nastudoval pod vedením hlavního sbormistra Lukáše Vasilka. Orchestr Hong Kong Philharmonic Orchestra povede dirigent Christoph Eschenbach. V sobotu 9. listopadu 2024 Pražský filharmonický sbor představí svůj edukační program Goin‘ Home | Antonín Dvořák a americké spirituály, a to společně s Hong Kong Philharmonic Choir za klavírního doprovodu Jana Duška.

„… Agnus Dei, kde vokálně dokonalá pianissima jako by otvírala nebesa.“

Svátek sv. Václava patřil v Rudolfinu Pražskému filharmonickému sboru, který zahájil svou 90. sezonu koncertem, na němž zaznělo Requiem Antonína Dvořáka. Jako hosty si sbor 28. 9. 2024 pozval drážďanské filharmoniky a dirigenta Michaela Sanderlinga, v sólových partech pak zazářily sólistky Simona Šaturová a Anna Lapkovskaja, neméně skvělí byli sólisté Benjamin Bruns a Tomasz Konieczny.

Read More

„Umění mi dává možnost otevřít se.“

O Roku české hudby, plánované sborové cestě do newyorské Carnegie Hall, objevování nových skladeb nebo o nenahraditelnosti živého umění hovořil v pořadu Jak to vidí na rozhlasové stanici ČRo Dvojka hlavní sbormistr a dirigent Pražského filharmonického sboru Lukáš Vasilek. Rozhovor se šéfredaktorkou pořadu Zitou Senkovou si můžete poslechnout ZDE.

„Tohle byl sborový zpěv na nejvyšší úrovni.“

Ve středu 28. srpna 2024 provedl Pražský filharmonický sbor Glagolskou mši Leoše Janáčka v rámci věhlasného londýnského hudebního festivalu BBC Proms. Přečtěte si ty nejzajímavější postřehy publicistů, kteří na koncert v Royal Albert Hall zavítali.

Česká filharmonie korunuje své vystoupení na festivalu Proms žhavým provedením Janáčkovy Glagolské mše pod vedením Jakuba Hrůši, Keith McDonell, MusicOMH

Víra je vším: Glagolská mše českých filharmoniků rozezněla BBC Proms, Alexander Hall, Bachtrack

Oslava české hudby na festivalu BBC Proms je smyslná a poutavá, Alastair Macaulay, Financial Times

50. koncert Proms: dvě rarity a klasika od Jakuba Hrůši a České filharmonie, Robert Hugill, Planet Hugill

Zjevení na místě, kde je nikdo neočekával, David Nice, The Arts Desk

Rozhlasové reportáže z Hudebního festivalu Bregenz

Letošní ročník, kde Pražský filharmonický sbor nastudoval Weberova Čarostřelce, Rossiniho Tancrediho a Larcherovo Love and the Fever, zachytil se svým reportážním mikrofonem redaktor Českého rozhlasu Vltava Johann Foss. Jeho příspěvky o dění ve festivalovém Bregenzu si můžete poslechnout zde:

Love and the Fever

Čarostřelec

Jezerní scéna

Rozhovor s ředitelkou festivalu Elizabeth Sobotkou a dirigentkou Erinou Yashimou

„Přesné a emocionálně podmanivé podání Pražského filharmonického sboru“

Tak hodnotí provedení náročné Larcherovy skladby Love and the Fever Vorarlberger Nachrichten, nejčtenější deník rakouské spolkové země Vorarlbersko. Dílo, které je zhudebněním osmi básní japonského poetika Kenjiho Miyazawy, nastudoval s Pražským filharmonickým sborem sbormistr Lukáš Kozubík. První uvedení Love and the Fever v Rakousku, odkud Thomas Larcher pochází, proběhlo 5. srpna 2024 v rámci hudebního festivalu Bregenzer Festspiele, jehož je Pražský filharmonický sbor již od roku 2010 stálým a respektovaným hostem. Sbor byl doprovázen skvělými Vídeňskými symfoniky pod vedením jejich nedávno nově jmenovaného šéfdirigenta Petra Popelky. Recenze ke stažení ZDE.

„Něco podobného u nás neuvidíte.“

Komentátor deníku Lidové noviny Martin Zvěřina cestoval spolu s Pražským filharmonickým sborem do rakouského Bregenzu, odkud napsal poutavou reportáž. Přečíst si ji můžete ZDE. Weberův Čarostřelec bude v programu Bregenzer Festpiele také za rok. Naplánujete si cestu k Bodamskému jezeru i vy?

Tancredi v Bregenzu jako lesbická gangsterka z prostředí narkomafie

Vášeň, brutalita mafiánského podsvětí, rodinná čest, intriky, zatvrzelost, beznaděj. Láska dvou žen, džíny, pistole, jednotka rychlého nasazení spuštěná po lanech do narkodoupěte. Příběh o citech, důvěře, o nemožnosti najít v dobách krize štěstí… Nové nastudování Rossiniho rané opery Tancredi ve Velkém sále Festivalového domu v Bregenzu u Bodamského jezera nabízí plnokrevné divadlo s velkými hlasy světových sólistů i sboru z Prahy,“ píše v úvodu své recenze Zita Senková na portálu Klasika Plus ve velmi povedeném a podrobném hodnocení inscenace Rossiniho opery. Do ní byli obsazeni také členové Pražského filharmonického sboru. Jejich mimořádně kvalitní pěvecké, ale i herecké provedení sklidilo při první repríze standing ovation od nadšeného publika.

Pražský filharmonický sbor
Skupina ČEZ
Facebook
Instagram
Spotify
LinkedIn
Flickr
YouTube
NEWSLETTER

[contact-form-7 id="eb4a75c" title="Newsletter"]

© Pražský filharmonický sbor 2024 | web Jarka Jones | Zásady používání cookies (EU) | Prohlášení o ochraně osobních údajů

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google